Wtryski i pompy

Maszyna w warsztacieNasza firma zajmuję się naprawą i regeneracją zarówno całych układów wtryskowych jak i samych pomp. Posiadamy wykwalifikowaną kadrę mechaników, stoły narzędziowe, jak i odpowiednie przyrządy pomiarowe oraz urządzenia diagnostyczne firmy BOSCH, które wymagane są przy tego rodzaju naprawach i regeneracjach.

Regeneracja części to działanie polegające na przywróceniu właściwości użytkowych częściom zużytym lub uszkodzonym poprzez wymianę podzespołów. Zapewnia ona jakość porównywalną z fabrycznie nowym produktem, przy znacznym obniżeniu kosztów.

Do typowych objawów awarii układu wtryskowego zalicza się:

  • dymienie układu wydechowego
  • wzrost zużycia paliwa
  • problem z rozruchem zimnego silnika
  • spadek osiągów silnika
  • może towarzyszyć stukot i czarne dymienie z rury wydechowej.

 

Skutki

Pompy wtryskowe narażone są na występowanie wielu usterek. Ich nieprawidłowe działanie powoduje nadmierne zużycie paliwa, złą pracę silnika; oraz naraża go na uszkodzenie.

 

Przyczyny usterek pomp wtryskowych:

Nawet najmniejsze zanieczyszczenie paliwa może powodować uszkodzenie układu wtryskowego, wtryskiwaczy lub pompy wtryskowej.

  • Stosowanie nieodpowiednich i złej jakości paliw
  • Nie wymieniane filtry paliwa,
  • Stosowanie filtrów złej jakości
  • Ingerencja w elektronikę systemów wtryskowych


Zalety Common Rail

Common Rail jest jedną z najnowszych wersji wtrysku bezpośredniego, stosowana obecnie we wszystkich nowoczesnych silnikach diesla. Dzięki temu ciśnienie paliwa tłoczonego jest niezależne od obciążenia, prędkości obrotowej. Cechą charakterystyczną jest to, że w układzie tym uzyskiwane jest bardzo wysokie ciśnienie, które dzięki specjalnemu akumulatorowi wyrównuje się, a które jest niezbędne do prawidłowego rozpylenia paliwa w komorze spalania (wtrysk w tym systemie odbywa się pod ciśnieniem wielokrotnie większym niż w standardowych układach wtryskowych).

Podsumowując Common Rail to lepsze spalanie paliwa, mniejszy hałas, wysoka sprawność termodynamiczna, mniejsze wydzielanie ciepła i mniejsza emisja spalin.

 

Jak dbać o układ wtryskowy:

  • stosowanie wysokiej jakości paliwa i olejów napędowych;
  • stosowanie filtrów paliwa renomowanych producentów i wymienianie ich zgodnie z instrukcją obsługi (maksymalnie co 30 000km);
  • dbanie o układ paliwowy pojazdu;
  • tankowanie do pełna (zapobiega skraplaniu pary wodnej w zbiorniku paliwa);
  • wymiana paliwa na nowe w przypadku nieużytkowania pojazdu przez dłuższy okres (np. ciągniki rolnice);